質問
- ドメインの管理の移管
-
本文:
現在、アメリカのENOMcentralと言うところでhanachi.comというドメインを管理して頂いています。
hanachi.comを貴社の管理に移行したいのですが。「認証キー」が必要です。
hanachi.comはだいぶ前にENOMcentralのリセラー(日本)に依頼して取得しました。現在リセラー(日本)と連絡が取れないため、「認証キー」を入手できません。
ENOMcentralに連絡したところ、$39.95/yr支払えば更新してあげるようなことを言ってきました。
「認証キー」を入手して貴社に移換するにはどうすれば宜しいでしょうか。
現在そのドメインによるHP,メールが使えず困っています。
よろしくお願いいたします。
以下にENOMcentralからの返事を記載します。
Hello KEISEI(HUISHENG),
As the current registrant, we can help transfer your domain directly into an eNomCentral account without delay. And if your domain has expired, we can help renew it right away.
As a direct eNom client, we provide you with 24/7 support, cost-effective web hosting packages and POP email. You manage everything all in one convenient account.
Simply complete the following steps:
1. Confirm you want the domain renewed in your account for $39.95/yr
2. Add credit card information to your account so that we can renew the domain as soon as we transfer it
4. Include a Color Photo ID, such as a passport or drivers license
5. Indicate if you want public or private ($8) registration. For more info in ID Protect, see Answer #1442 or visit this URL - http://www.enomcentral.com/privacy-protection/
Your passport would be perfect to use if it were in color. Please provide and color image of your passport and I won't need to escalate this to our Senior Technical team for approval which will add extra time to getting this matter resolved. If the .jpg for your passport is in color, please provide some background color to the jpg so that this is more apparent.
Once you provide a color image of your passport, add your credit card information to your account and agree to the renewal fee of $39.95/yr, update this ticket and we will be able to transfer the domain into the account - hanachi2315 and renew it, which will then allow the domain to go back into service shortly there after.
Give us a call if you have questions or want us to help you through the process: 1-425-974-4689 Option 4.
Best Regards,
Jack M.
Technical Support
__________________________________
My Support Hours: 10:30pm - 7:00am (Pacific Time), Tuesday through Saturday
Out of the office Sunday and Monday
If you need assistance outside of my posted hours, please call our 24 hour support line listed on our site and reference this ticket number. By doing so, any Agent can take over the issue and will be happy to continue working with you.
- 緊急度:緊急投稿者:hanachiさん投稿時間:2013/04/30 16:47
回答 No.1747
この回答がベストアンサーです
スタードメイン側がどこまでアドバイスしてくれるか分からないですが、サポートに投げてみるのも手です。(格安レジストラの多くはサポート対応外でしょう)。おそらくスタードメイン側が代理で・・・というのは無理かなと思います。auth codeを入手できるのは所有者(登録者)のみかなと。
現在、更新されたばかり?で有効期限までのゆとりはありますね。whoisのメールが自分のものなら、リセラーとのやり取り(連絡がつかない等の事象)をまとめて、auth codeをwhoisの宛先に送ってくれるように懇願してみましょう。eNomなら過去に送ってくれた例があります。ただし、whoisの登録者が自分ものでないので、こちらのメールに送って下さいというのは本人確認ができないため拒否されます。
連絡の取れないリセラーがどこか(最近倒産したところありました?)そこがeNomの機能を解放しているかどうか(IDとPASSWORD)など対応が変わってきます。eNom内の移管ならOKとかいったんeNomで更新したらauth code教えてあげるなどの取引があるかもしれません。
whois登録メールが自分のもの前提で、まずはauth codeを送ってくれと折衝してみるのがよいと思います。
質問者からのコメント
ぽっぷん様
ありがとうございます。
サポートに連絡いたしましたが、利用期限日が来ている(失効中)ため他社へ移管できないと言うことでした。
ENOM以外の他社へ移管するにもauth codeを持っているリセラーと連絡が取れないためできず、結局$39.95支払ってENOMcentralで更新、ドメインを私自身のENOMアカウントに移動して頂きました。
これで今後リセラーを通さず、自分で自由に移管なり、コントロールできるようになりました。
ありがとうございました。